حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه به مدت دو ساعت و نیم، با جمعی از جانبازان قطع نخاع و جانبازان بالای ۷۰ درصد و خانواده‌های آنان، از نزدیک دیدار کرده و در فضایی صمیمی آنان را مورد تفقد قرار دادند.


تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:29 نويسنده : عرفان ا

حضرت اميرمؤمنان علي (ع) فرمودند :براي انسان مسلمان سه دوست است ، دوستي به او مي گويد من هميشه چه مرده باشي و چه زنده با تو هستم و آن عمل اوست ، دوست ديگر به او مي گويد من تا موقع مرگ با تو هستم و آن مال و ثروت اوست كه بعد از مرگش به وارثان مي رسد ، و ديگري مي گويد من تا دم قبر با تو هستم سپس از تو جدا مي شوم و آن فرزندان است. لذا تا فرصت هست يك چيزي دست و پا كن و يك كاري بكن براي روزهاي تنهائيت .برگ سبزي به گور خويش فرست كس نيارد ز پس تو پيش فرست.


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , مردماندگار



تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:25 نويسنده : عرفان ا

تلاش نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان برای عبور از مرزها و اشغال شهرک‌های صهیونیست‌نشین و گرفتن گروگان‌ها و قطع مسیرهای مواصلاتی اصلی در شمال سرزمین‌های اشغالی یکی دیگر از مشکل‌هاست. این عملیات برنامه‌های ارتش رژیم صهیونیستی از جمله هجوم زمینی به داخل اراضی لبنان را با چالش جدی مواجه می‌کند.


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن , حزب ا , صهیونیست ها



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:23 نويسنده : عرفان ا

  دشمنان از چه راهها و محملهایی نفوذ می کنند و رسالت و وظایف مسئولین ,نخبگان و مردم در این رابطه چیست؟

ـ پاسخ:

شکی نیست که دشمنان ما در صدر خواسته های خود می خواهند با اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی مبارزه کنند. در این زمینه رسالت و مأموریت مسئولین و مردم این است که مجاری نفوذ دشمنان را به خوبی شناسایی کرده و برای مقابله با آن تدبیر و چاره اندشی نمایند. به طور کلی در عرصه فرهنگی دو راه نفوذ وجود دارد که هر دو نیز مبتنی بر اصول روان شناسی اجتماعی و جامعه شناسی است: یکی راه سطحی که بیشتر در عوام مردم مؤثر است و زود به نتیجه می رسد و دیگری راه ریشه ای و بنیادین است که در درازمدت نتیجه می دهد و در مبانی شناخت، فکر و آگاهی مردم اثر می گذارد. اینک با ذکر این مقدمه و با توجه به اولویتها راهها وعوامل نفوذ  بنیادی فرهنگی دشمنان را به نحو اجمال توضیح می دهیم؟

۱) دانشگاهها و مراکز علمی

«بالاترین چیزی که دشمنان و مخالفین کشورهای مستضعف و کشور اسلامی روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند ، دانشگاه است. برای این که آنها خوب می دانند، که اگر دانشگاه در خدمت آنها باشد، یعنی همه کشور در خدمت آنهاست. دانشگاه است که امور کشور را اداره می کند. دانشگاه است که نسل آینده و حاضر را تربیت می کند و اگر چنانچه دانشگاه در اختیار چپاولگرهای شرق و غرب باشد، کشور در اختیار آنهاست.» (امام خمینی ۶۰.۳.۲۳) «تهاجم فرهنگی دشمن به صورتی است که شما ناگهان در مدرسه ها، در خیابان های ما، در جبهه های ما، در حوزه علمیه ما، در مدارس و دانشگاههای ما نشانه های آن را خواهید دید. یکی مقداری هم الان دارید می بینید بعداً هم بیشتر خواهد شد» مقام معظم رهبری، ۱۳۷۳



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:21 نويسنده : عرفان ا
آشنایی با مرز پدافند ایران و هواپیماهای آمریکایی در جنوب شرق/ شناسایی در کمتر از ۲ دقیقه
موضوع: <-PostCategory-> دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:,
 
12:33

 

 به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- هشدار به پرنده‌های بیگانه -چه بدون سرنشین و چه با سرنشین- توسط سامانه های پدافند هوایی کشورمان در سالهای اخیر خصوصا بسیار چشم‌گیر بوده و در مقاطع مختلف، اخبار برخی از این اخطارها توسط پدافند هوایی منتشر می‌شود که یکی از نمونه‌های اخیر و مشهور آن اخطار به هواپیمای ایساف-140 حامل بیش از 100 سرباز آمریکایی بود که بدون معرفی، قصد عبور از فضای کشورمان را داشتند که این هواپیما در تاریخ 14 شهریور 93 توسط سامانه های پدافندی کشور شناسایی و در فرودگاه بندرعباس به زمین نشانده شد.

 

خبرگزاری فارس: آشنایی با مرز پدافند ایران و هواپیماهای آمریکایی در جنوب شرق/ شناسایی در کمتر از ۲ دقیقه



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:19 نويسنده : عرفان ا

 

خبرگزاری فارس: جانبازان گویای جنایات قدرت‌های حامی صدام هستند/ صبر همسران جانبازان یک حماسه است

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری فارس  که از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) و در آستانه هفته دفاع مقدس، به مدت دو ساعت و نیم، با جمعی از جانبازان قطع نخاع و جانبازان بالای هفتاد درصد که  همزمان چشمان و یک یا دو عضو بدن خود را از دست داده اند و همچنین خانواده های آنان، از نزدیک دیدار و در فضایی صمیمی آنان را مورد تفقد قرار دادند. حضرت آیت الله خامنه ای بعد از دیدار با جانبازان و خانواده های آنان در سخنان کوتاهی با اشاره به رنج ها و مشکلات جسمی جانبازان، اجر آنان را به دلیل این امتحان سخت، مضاعف و رو به افزایش دانستند و خاطرنشان کردند: جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و حضور آنان در جامعه، در واقع بیان حقایقی تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین المللی است.



تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:19 نويسنده : عرفان ا
مسئله تهاجم فرهنگی و حیات جامعه اسلامی
موضوع: <-PostCategory-> دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:,
 
12:44

 

گروه فرهنگی مشرق - سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان در خصوص چالش‌های فرهنگی جامعه ما در مقابله با جریان‌های عمده تهاجم و نفوذ فرهنگی، بسیار مهم و تامل بر‌انگیز است. به‌قصد نشان دادن اهمیت این موضوع قصد داریم تا نگاهی به پیشینه تاریخی جریان تهاجم فرهنگی در ایران بیندازیم. عرصه فرهنگ از قرن بیستم و پس از پایان عصر صنعتی و ورود به دوران پساصنعتی، به عنوان مهم‌ترین جریان حیات یک جامعه شناخته می‌شود. به همین دلیل هم در طول تاریخ تمدن مدرن،  فرهنگ به عنوان یکی از حساس‌ترین کانون‌های جوامع، مورد توجه استعمار غرب بوده است. به طوری که اولین و موثر‌ترین مسیر برای نفوذ و استعمار یک جامعه از طریق فرهنگ صورت می‌گیرد.

تهاجم فرهنگی



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:18 نويسنده : عرفان ا
"پنتاگون" از نیروی دریایی سپاه می‌ترسد + تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دهه 60 تاکنون یکی از بنیان‌های مهم در جهت توسعه امنیت کشور به شمار آمده و هم‌اکنون نیز در حوزه استحفاظیه خود در خلیج فارس وظایف محوله را به خوبی انجام می‌دهد که این اقدام تحسین مسئولین کشور را به همراه داشته است.

*** اظهارات رئیس مجلس

اخیرا "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس سراسری فرماندهان سپاه اظهار داشت: سپاه محل تکیه‌گاه کشورهای مظلوم است.

وی با اشاره به توانمندی بالای دفاعی پاسداران انقلاب و تدابیر نیروی دریایی سپاه برای حفظ امنیت در جزایر جنوبی عنوان داشت: همین اقدامات باعث شده تا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هیچ غلطی نتواند بکند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:16 نويسنده : عرفان ا
سخنان شنیدنی قرائتی درباره پند به امام خمینی (ره)

قرائتی

 


قافله: حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در گرد همایی جوانان مسجدی سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی از پند دانش آموزتربتی به امام خمینی شیرین ترین نماز یک دختر یازده ساله وترفند جالب مرحوم ابوترابی برای امید دادن به اسرای ایرانی گفت. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سخنانش درباره جایگاه نماز گفت :هیچ عبادتی مانند نماز نیست چرا که نمازهم که در زمان تولد وهم در زمان مرگ برای انسان ضروری است.وی تاکید کرد: جوانان در مسجد از امام جماعت مسجد خود بخواهند تامنبری برای تفاسیر قرآن واحادیث برگزار کند تا بسیاری از پاسخ سوالات دینی ومذهبی خود را دریافت کنند .رئیس ستاد اقامه نماز همچنین درباره نامه دانش آموزی نیشابوری یا تربتی امام ره سخن گفت که در آن می خواسته به امام پندی بدهد.



تاريخ : دو شنبه 30 شهريور 1394 ا 22:14 نويسنده : عرفان ا
 
انگور سیاه زیاد بخورید
ر اساس اعتقاد ما و آنچه که در طب اهل بیت آمده است افرادی که دچار مشکلات روان پریشی یا شیزوفرنی هستند را می‌توان با غذای سالم درمان کرد.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از عصر ایران، درمان بیماری ها با انگور سیاه یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و مشاور طب سنتی گفت: انگور در استخوان سازی, نقرس, اسید اوریک, بیماری‌های اعصاب و روان, رفع دردهای استخوانی و در تقویت عمومی بدن موثر است، همچنین در روایات آمده است که برای رفع غم و اندوه انگور سیاه مصرف کنید.



محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و مشاور طب سنتی اظهار داشت: بر اساس اعتقاد ما و آنچه که در طب اهل بیت آمده است افرادی که دچار مشکلات روان پریشی یا شیزوفرنی هستند را می‌توان با غذای سالم درمان کرد.

 

به گفته وی با مصرف روغن زیتون سالم, انار, دانه‌ انار و آب انار می‌توان وسواس و مشکلات روان پریشی مانند شیزوفرنی را برطرف کرد البته هر فرد را با توجه به مزاجش درمان می‌کنیم.



بسیاری از بیماری‌ها با مصرف انگور درمان می‌شود:

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی افزود: برخی از بیماری‌های روان پریشی را با انجیر که بستگی به مزاج افراد دارد و برخی را با خرما و برخی را با انگور می‌توان درمان کرد البته ناگفته نماند بسیاری از بیماری‌ها با مصرف انگور درمان می‌شود.



رفع دردهای استخوانی, نقرس, اسید اوریک و بیماری‌های روانی با مصرف انگور:

دریایی عنوان کرد: انگور و آب انگور در استخوان سازی, بیماری نقرس, اسید اوریک, بیماری‌های اعصاب و روان, رفع دردهای استخوانی, تقویت عمومی بدن و ... موثر است، همچنین انگور و آب انگور به عنوان ماده غذایی است که به پاکسازی عمومی بدن کمک می‌کند.



رفع غم و اندوه با مصرف انگور سیاه:

وی ادامه داد: در حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: پس از طوفان نوح که آب زمین را شست و حضرت نوح در قبرستان‌ها استخوان مردگان را دیـد، بـی‌تـابـی شدیدی را آغـاز کرد و بـسیـار انـدوهـنـاک گـشـت. خـداونـد متعال به او وحی کرد که انگور سیاه بخور تا غم و اندوه تو برطرف شود.

 

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: انگور سیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی, املاح و ویتامین‌های با ارزش دارد که می‌تواند خون را شستشو دهد؛ بنابراین انگور سیاه یک غذای کامل است.

 



تاريخ : شنبه 28 شهريور 1394 ا 23:11 نويسنده : عرفان ا
 
همسر مکرمه امام خمینی(ره) می‌گوید: وقتی فرزند چهارممان به دنیا آمد، نام او را فریده گذاردیم، من برای اینکه آقا مخالفت نکند، گفتم اگر فریده نگذاری آن‌قدر دختر یه دنیا می آورم تا اسم دختر تمام شود.
اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان

به گزارش جهان به نقل از مشرق، همسر مکرمه امام خمینی (ره) درباره نحوه نام‌گذاری فرزندان و اختلاف میان ایشان و امام در انتخاب نام فرزندان را این‌گونه روایت می‌کنند: مصطفی را من اصرار داشتم، آقا می‌گفت محمد باشد. من گفتم اسم پدر من محمد است و در میان ما ایرانی‌ها رسم نیست که اسم آدم زنده خانواده را روی فرزندشان بگذراند.

قرار شد اسم مصطفی باشد و لقب محمد و آقا پذیرفت و در پشت قرآن نوشت. وقتی فرزند دوم به دنیا آمد، من گفتم مرتضی باشد، آقا مایل به علی بود، ضمناً اسم برادر آقا، مرتضی بود که باز همان مشکل رسم خانوادگی را داشت، پس او را علی نام نهادیم و مرتضی لقب او شد. در مورد صدیقه من دوست داشتم فریده باشد، آقا گفتند: نه، صدیقه و قرار شد صدیقه صدا کنیم، اما من هنوز مایل به فریده بودم. یک روز در حیاط بودیم به آقا گفتم ننوی فریده را تکان بده. آقا گفتند: ما فریده نداریم، گفتم بسیار خوب، صدیقه را تکان بده، آقا گفت: حتماً و بعد ننوی صدیقه را تکان داد.

وقتی فرزند چهارممان به دنیا آمد، نام او را فریده گذاردیم. من برای اینکه آقا مخالفت نکند، گفتم اگر فریده نگذاری آن‌قدر دختر می‌زایم تا اسم دختر تمام شود، خندید و گفت: نه، باشد فریده. در مورد اسم دخترم زهرا، او زهرا را انتخاب کرد، من مخالفت نکردم، اما فهمیه دوست داشتم، لذا در خانه او را فهمیه صدا کردم و همه هم او را فهمیه گفتند و آقا فهیم می‌گفتند.

در مورد نام احمد، من این اسم را خیلی دوست داشتم و می‌خواستم اگر پسر دیگری به دنیا بیاورم نامش را محمود بگذارم. در آن موقع خواهرم، شمس آفاق، فرزندی به دنیا آورد که با پیشنهاد من محمود را برای فرزند خود انتخاب کرد. ضمناً احمد اسم پدربزرگ آقا بود و میل داشت احمد باشد. پس هر دو به اتفاق او را احمد نامیدیم.



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394 ا 23:2 نويسنده : عرفان ا

شهادت امام جواد ع ، زندگینامه امام تقی ع ، شهادت امام تقی ع، کمپین عاشقان ظهور مهدی عجل الله کمپین عاشقان ظهور، عشاق المهدی ،



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394 ا 22:45 نويسنده : عرفان ا

 

 
شهادت امام جواد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اینكه تعداد راویان و اصحاب حضرت جواد(ع) قریب صد و ده نفر بوده ‌اند و جمعاً ۲۵۰ حدیث از آن حضرت نقل شده است به این دلیل است که ایشان شدیداً تحت مراقبت وكنترل سیاسى بود و از طرف دیگر، زود به شهادت رسید. به گزارش خبرگزاری مهر، آگاهی های تاریخی درباره زندگی امام جواد(ع) چندان گسترده نیست؛ زیرا افزون بر آن که محدودیتهای سیاسی همواره مانع از انتشار اخبار مربوط به امامان معصوم(ع) می گردید، تقیه و شیوه های پنهانی مبارزه که برای «حفظ امام و شیعیان از فشار حاکمیت» بود، عامل مؤثری در عدم نقل اخبار در منابع تاریخی است. افزون بر آن، زندگی امام جواد(ع) چندان طولانی نبوده است که اخبار فراوانی هم از آن در دسترس ما قرار گیرد. زمانی که امام رضا(ع) به خراسان برده شد، هیچ یک از اعضای خانواده خود را به همراه نبرد و در آنجا تنها زندگی می کرد و از اخبار مربوط به شهادت امام رضا(ع) چنین بر می آید که امام جواد(ع) آن هنگام در مدینه اقامت داشت و تنها برای غسل پدر و اقامه نماز به آن حضرت در طوس حضور یافت.


تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394 ا 22:45 نويسنده : عرفان ا

به گزارش جهان نیوز: اخیرا عکسی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که در آن شرکت کوکاکولا در اقدامی موهن و اهانت آمیز نام مبارکه حضرت زهرا(س) را بر روی قوطی نوشابه حک کرده است. جهان نیوز:این چندمین بار است که شرکت کوکاکولا دست به اقدامات توهین آمیز به مقدسات مسلمانان به خصوصو شیعیان زده است. نکته قابل تامل توطئه برخی کشور‌های عربی و شبکه وهابیت برای ادامه توهین به مقدسات شیعیان و خاندان اهل بیت است.


اقدام توهین آمیز کوکاکولا علیه شیعه +عکس


تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394 ا 22:43 نويسنده : عرفان ا

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه  امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- اخیرا یک فروند زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین ماموریت در منطقه تنگه هرمز توانسته است با حضور در کنار یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی ضمن شناسایی این ناو، تصاویر آن را نیز در اختیار بگیرد.

این زیردریایی از کلاس زیرسطحی‌های سبک غدیر (میدجت) بوده است.

خبرگزاری فارس: ناو هواپیمابر آمریکا متوجه حضور زیردریایی ایران در کنار خود نشد



تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394 ا 22:42 نويسنده : عرفان ا
 
   

تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی



تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی

، ظهر امروز و در سومین مرحله از رزمایش هوایی نهاجا، بمب‌های 500 پوندی که به دست توانمند متخصصان این نیرو بهینه‌سازی شده‌اند مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

این بمب‌ها با اصابت دقیق به اهداف، مواضع مورد نظر را در شعاع وسیعی تخریب کردند. این بمب‌ها در کلاس MK82 قرار دارند.


برچسب‌ها: پاتوق یاران, ارتش, رزمایش حریم ولایت


تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394 ا 23:0 نويسنده : عرفان ا
 
  یاران: این سروش  و پیام الهی  است ما به  به آن باور  عمیق داریم و فقط  می ماند  ما چقدر  با  با هوشیاری و مجاهدت در این    سنت الهی   که شکست و اضمحلال رژیم صهیونیستی  در 25 سال ینده  

است  , مشارکت و سهیم باشیم

 

افسران - امام خامنه ای ,رژیم صهیونیستی۲۵ سال اینده را نخواهد دید

برچسب‌ها: پاتوق یاران, اضمحلال رژیم صهیونیستی, رهبری


تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394 ا 22:59 نويسنده : عرفان ا
 
هر چند  با یاری خدای بزرگ تا 25 سال دیگه نیستی  و منطقه  ما از لوث وجود  آلوده تان  پاک می شود , حالا هرچه می حرص  بخور تا بمیری...
افسران - تا 25 سال دیگه نیستی ک بخوای حرص بخوری بدبخت   :)))))))

برچسب‌ها: پاتوق یاران, اضمحلال رژیم صهیونیستی


تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394 ا 22:58 نويسنده : عرفان ا

دلت قرص آقا جان. ما هم اجازه نمی دهیم
پوستر/ما هم اجازه نمی دهیم-1



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394 ا 22:57 نويسنده : عرفان ا
 

Ayatollah Khamenei: After negotiations, in Zionist regime they said they had no more concern about Iran for next 25 years; I’d say: Firstly, you will not see next 25 years; God willing, there will be nothing as Zionist regime by next 25 years. Secondly, until then, struggling, heroic and Jihadi morale will leave no moment of serenity for Zionists.

پوستر 25 سال آینده فلسطین اشغالی

ناخدای انقلاب : بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛

با ذکر یک صلوات و هدیه برای فرج امام زمان (عج) دریافت نمایید



تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394 ا 22:56 نويسنده : عرفان ا

چه شد که حجر الاسود از رنگ سفید به رنگ سیاه درآمد؟

در روایات آمده است که این سنگ در آغاز سفید بود، اما گناهانی که فرزندان آدم انجام دادند، سبب سیاه شدن آن گردید.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24

حجرالاسود یا سنگ سیاه، از اجزای بسیار مقدس مسجدالحرام بوده و در رکن اسودِ کعبه در ارتفاع ۵/ ۱ متری قرار گرفته است. این سنگ مقدس، پیش از اسلام و پس از آن، همواره مورد اعتنا و توجه کامل بوده و در حقیقت در شمار عناصر اصلی کعبه بوده است.

به لحاظ همین تقدّس، رسول خدا (ص) آن را نگاه داشت و دیگر سنگهایی را که به شکل بت ساخته شده بود، به دور ریخت.
حجرالأسود در حادثه تخریب کعبه، که پنج سال پیش از بعثت صورت گرفت، در فاصله‌ای دور از مسجد واقع شد. در زمان نصب آن به جای خود، قریش به نزاع پرداختند، اما با درایت رسول خدا (ص)، و انتقال آن توسط عبای مبارک به طوری که همه سران طوایف گوشه‌ای از آن را گرفته بودند، همه قریش در فضیلت آن سهیم شدند و عاقبت به دست خود آن حضرت نصب گردید. به مرور زمان و در اثر تحوّلات و تغییرات، از حجمِ نخستینِ این سنگ کاسته شد و حتی به چند پاره تقسیم گردید که آخرین بار قسمتهای مختلف آن را به یکدیگر متصل کردند و آن را در محفظه‌ای نقره‌ای قرار دادند. در حال حاضر تنها به آن اندازه که برای بوسیدن و استلام لازم است، جای گذاشته‌اند.

در بسیاری از روایات آمده است که حجرالأسود از سنگهای بهشتی است و همراه آدم (ع) به زمین فرود آمد.

در نقلی از ابن‌عباس آمده است که اگر کسی‌با رسول‌خدا (ص) بیعت نکرد و سپس حجرالاسود را استلام نمود، با خدا و رسول (ص) بیعت کرده است.

 

حجر الاسود

 

همچنین در روایات آمده است که این سنگ در آغاز سفید بود، اما گناهانی که فرزندان آدم انجام دادند، سبب سیاه شدن آن گردید.

از رسول خدا (ص) نقل شده است که فرمود:

«فالله تعالی یُحْییه یَوْم القیامة، له عَینان یُبْصر بهما، و لسانٌ یَنطق فیَشهد علی مَنِ‌اسْتَلَمه».
 

«خداوند در روز قیامت، حجر الاسود را زنده می‌کند، در حالی که دو چشم بینا و زبانی گویا دارد و شهادت می‌دهد که چه کسی آن را استلام کرده است».



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394 ا 21:6 نويسنده : عرفان ا

 

افسران - مثل کودکانی هستیم که حرف گوش نمی‌کنیم


تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394 ا 20:57 نويسنده : عرفان ا
 
زیارت شما قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید، اگر حال داشتید به حرم بروید. هنگامی که از حضرت رضا(ع) اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید: « أأدخل یا حجة الله: ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟ » به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت(ع) به شما اجازه داده است. اذن دخول حضرت سیدالشهدا (ع) گریه است، اگر اشک آمد امام حسین(ع) اذن دخول داده‌اند و وارد شوید.
اگر حال داشتید به حرم وارد شوید. اگر هیچ تغییری در دل شما به وجود نیامد و دیدید حالتان مساعد نیست، بهتر است به کار مستحبی دیگری بپردازید. سه روز روزه بگیرید و غسل کنید و بعد به حرم بروید و دوباره از حضرت اجازه ورود بخواهید.
زیارت امام رضا (ع) از زیارت امام حسین(ع) بالاتر است، چرا که بسیاری از مسلمانان به زیارت امام حسین(ع) می‌روند. ولی فقط شیعیان اثنی‌عشری به زیارت حضرت امام رضا (ع) می‌آیند.


تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394 ا 20:56 نويسنده : عرفان ا

دیک چنی معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیک چنی معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا به‌همراه دختر خود روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز به اظهار نظر درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 پرداختند.

دیک چنی و دخترش لیز چنی اخیراً کتابی به‌نام « استثنائی، چرا دنیا نیازمند یک آمریکای قوی است؟» نوشته‌اند. چنی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وی در کتاب خود توافقنامه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با ایران را به توافقنامه چمبرلین در سال 1938 در برلین تشبیه کرده که در آن با آدولف هیتلر مماشات شده بود. گفت: بله، اگر به توافقنامه ایران نگاه کنید می‌بینید که تنها برنده این توافقنامه، ایرانی‌ها هستند. آنها هرچه را می‌خواستند به دست آوردند. بازندگان این توافقنامه آمریکا، دوستان و همپیمانان این کشور در منطقه مثل اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها و دیگران هستند. به‌نظر من نتیجه کلی این توافقنامه این خواهد بود که توازن قدرت در این منطقه از دنیا به‌شدت به‌نفع ایرانی‌ها تغییر خواهد کرد و آنها در نهایت نه‌فقط به‌علت توافقنامه هسته‌ای بلکه به‌علت برداشته شدن تحریم‌ها روی موشک‌های بالستیک و تسلیحات متعارف، سلطه‌گری خواهند کرد. به‌نظر من این توافقنامه یک توافقنامه بزرگ، یک شکست بزرگ، از جنبه جایگاه آمریکا در منطقه است.



تاريخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394 ا 20:55 نويسنده : عرفان ا
از حضرت رسول(ص) نقل شده که خواندن قرآن و خصوصاً این سوره بر سر مزار مردگان نجات دهنده از عذاب قبر است.

باشگاه خبرنگاران جوان: مردى بر روى قبرى خیمه اى زد و نمى دانست در جائى که خیمه زده قبر است. پس شروع به قرآن خواندن نمود و سوره "تبارک الّذى بیده الملک" را شروع به تلاوت کرد.

ناگهان صداى عجیبى شنید که ندا در داد این سوره مُنجیه یعنى نجات دهنده است. پس این جریان را به گوش رسول اکرم(ص) رساند. حضرت فرمود: در آنجائى که نشسته بودى قبر بود، وقتى این سوره را خواندى چون روى قبر او بود او را از عذاب رهانیدند.

و این سوره نجات دهنده است از عذاب قبر، یکى از چیزهائى که باعث نجات انسان است ، قرآن خواندن بر سر قبر على الخصوص سوره تبارک الّذى بِیَدِه الملک که میّت در حال عذاب را نجات مى دهد. و این دعا هم از حضرت رسول (ص) وارد گردیده که هر کس آن را بخواند حق تعالى عذاب قبر را از او بر مى دارد تا روزى که صور دمیده شود.

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَّمدٍ اَنْ لاتُعَذِّبَ هذَا اْلمَیِتَ.



تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394 ا 21:17 نويسنده : عرفان ا

 

3 هزار نقطه حساس ایران زیر چتر پدافند هوایی/ استارت هواپیماهای کشورهای دیگر را می‌بینیم

 به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  گروه امنیتی دفاعی دفاع پرس، علی‌اکبر عباس حقی‌تجدد در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت جنگ‌های قدیم و نوین را تشریح و اظهار کرد: در جنگ‌های نوین سعی می‌کنند دیده نشوند و ببینند و بکشند. وی با بیان اینکه از 3 هزار و 700 نقطه حساس کشور پاسداری می‌کند، افزود: از جمله مراکز هسته‌ای که هرگونه تحرک را رصد می‌کنیم و به اذعان کشورهای دیگر، فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضای امنیتی در منطقه خاورمیانه است. فرمانده پدافند شمال شرق امام رضا (ع) کشور با بیان اینکه با 750 مرکز دانشگاهی در ارتباط هستیم، گفت: تمام سامانه‌های پدافندی از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین نقطه در داخل ساخته شده است. وی چهار ماموریت اصلی پدافند هوایی را برشمرد و نخستین ماموریت را کشف عنوان کرد و یادآور شد: در تمام نقاط کشور حتی نوک کوه و دره و ... یک نفر دیده‌بان مستقر است که 24 ساعته آن را رصد می‌کنند و در آن واحد به سیستم یکپارچه پدافند گزارش می‌دهند. عباس‌حقی‌تجدد، افزود: هواپیمایی که روی باند کشور مجاور استارت می‌زند ما می‌بینیم و در جریان هستیم و ماموریت‌ هواپیماها برای ما مشخص است. وی ماموریت بعدی را شناسایی عنوان کرد و گفت: در آسمان تعداد زیادی کریدور هوایی وجود دارد که در هر نقطه از آسمان پرواز هواپیماها چک می‌شود و در صورت مشکوک بودن اقدام تاکتیکی انجام می‌دهیم و رهگیری می‌کنیم.

 



تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394 ا 21:11 نويسنده : عرفان ا
جنگنده‌های ارتش پایگاه‌های دشمن فرضی را با بمب‌های بهینه‌سازی شده منهدم کردند

                                                                                                                           

             
 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در دومین روز از رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت، اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب‌ها و راکت‌های جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.در این مرحله از رزمایش که انواع جنگنده‌های شکاری بمب‌افکن نیروی هوایی از جمله صاعقه، اف 4‌، اف 5‌، سوخو 24‌، اف 14 و هواپیماهای بدون‌سرنشین شرکت داشتند، خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب‌های بهینه‌سازی شده و هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب‌های هوشمند با موفقیت پایگاه‌ها و زیر‌ساخت‌های شبیه‌سازی شده را منهدم کردند. همچنین اجرای مراحل مختلف پدافند غیرعامل در برابر حملات هوایی غیر‌متعارف اجرا شد. در این مرحله هواپیماهای ترابری تاکتیکی نیمه‌سنگین سی 130‌، عملیات بار‌ریزی تاکتیکی و چتر‌ریزی را هم‌زمان با پشتیبانی نزدیک هوائی توسط جنگنده‌های اف14 به مورد اجرا گذاشتند. عملیات فِلر‌ریزی همراه با سکوت کامل رادیویی نیز توسط هواپیماهای شکاری رهگیر نیروی هوایی، با موفقیت انجام شد. عملیات رهگیری با تاکتیک‌های بومی و تکنیک‌های قفل راداری در فواصل و زوایای مختلف و نیز تیراندازی هوا به هوا و هوا به زمین همراه با سوختگیری هوایی، از برنامه‌های دیگر این رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش بود.


تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394 ا 21:10 نويسنده : عرفان ا
 

دیک چنی معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیک چنی معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا به‌همراه دختر خود روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز به اظهار نظر درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 پرداختند.

دیک چنی و دخترش لیز چنی اخیراً کتابی به‌نام « استثنائی، چرا دنیا نیازمند یک آمریکای قوی است؟» نوشته‌اند. چنی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وی در کتاب خود توافقنامه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با ایران را به توافقنامه چمبرلین در سال 1938 در برلین تشبیه کرده که در آن با آدولف هیتلر مماشات شده بود. گفت: بله، اگر به توافقنامه ایران نگاه کنید می‌بینید که تنها برنده این توافقنامه، ایرانی‌ها هستند. آنها هرچه را می‌خواستند به دست آوردند. بازندگان این توافقنامه آمریکا، دوستان و همپیمانان این کشور در منطقه مثل اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها و دیگران هستند. به‌نظر من نتیجه کلی این توافقنامه این خواهد بود که توازن قدرت در این منطقه از دنیا به‌شدت به‌نفع ایرانی‌ها تغییر خواهد کرد و آنها در نهایت نه‌فقط به‌علت توافقنامه هسته‌ای بلکه به‌علت برداشته شدن تحریم‌ها روی موشک‌های بالستیک و تسلیحات متعارف، سلطه‌گری خواهند کرد. به‌نظر من این توافقنامه یک توافقنامه بزرگ، یک شکست بزرگ، از جنبه جایگاه آمریکا در منطقه است.



تاريخ : دو شنبه 16 شهريور 1394 ا 21:8 نويسنده : عرفان ا
یک زن ۸۷ساله چینی به خاطر شاخی روی سرش سوژه رسانه‌ها شده است. این شاخ درست وسط سر این خانم مانند شاخ کرگدن رشد کرده است!


تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394 ا 23:20 نويسنده : عرفان ا
مقام معظم رهبری به مناسبت جشن تکلیف آرمیتا رضایی نژاد هدیه فرستادند.
ارسال هدیه از سوی مقام معظم رهبری برای جشن تکلیف آرمیتا رضایی نژاد اتاق خبر 24

مقام معظم رهبری به مناسبت به سن تکلیف رسیدن آرمیتا رضایی‌نژاد فرزند شهید رضایی نژاد هدیه فرستاند.

 این هدیه  فردا با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری  در محل تالار شهر مشهد مقدس طی مراسمی به آرمیتا رضایی نژاد اهدا می‌شود.

 
منبع: خبرگزاری تسنیم


تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394 ا 23:15 نويسنده : عرفان ا
خبرگزاری میزان - مردم در ترکیه به شیوه ای جالب، با کودک سوری غرق شده ابراز همبستگی می کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از پارسینه، انتشار تصویر جسد بی جان کودک سه ساله سوری در ساحل شهر بدروم ترکیه سبب تأثر جهانیان شد و بسیاری از افراد را واداشت با این کودک همدردی کنند.

 

در این میان، گروهی از جوانان ترکیه در شهر ترابزون، در همبستگی با آیلان، کودک سه ساله سوری در ساحل دراز کشیدند و تصاویر خود را در اینترنت منتشر کردند.

وقتی جوانان ترکیه ای به یاد کودک غرق شده سوری در سواحل دراز می کشند+تصاویر

وقتی جوانان ترکیه ای به یاد کودک غرق شده سوری در سواحل دراز می کشند+تصاویر

وقتی جوانان ترکیه ای به یاد کودک غرق شده سوری در سواحل دراز می کشند+تصاویر



تاريخ : شنبه 14 شهريور 1394 ا 23:13 نويسنده : عرفان ا
 
لحظه تلخ جدایی فرا می رسد: «همسرم هر دو کودک را به سینه چسبانده بود؛ اما طبیعی بود که بیش تر مراقب فرزند کوچک تر باشد. یکی از امواج بسیار سنگین که به قایق برخورد کرد، پسر 5 ساله ام (غالب) را به بیرون از قایق انداخت...
گروه بین الملل فردا – دو روز قبل عکسی منتشر شد که دنیا را تکان داد. کودک سوری در حال فرار از خانه و وطنش، در دریا غرق می شود و موج های دریا، جسد وی را به سواحل ترکیه می رساند. او گرچه برای حفظ جان خود مجبور به گریز از وطن بود؛ اما جانش را در راه همین «آوارگی» و «پناهجویی» از دست داد تا دنیا جدی تر از قبل به مسأله «آوارگان» و «پناهجویان جنگی» بپردازد.
 
انتشار این عکس، دنیا را تکان داد و به سرعت به تیتر یک اکثر رسانه های جهانی تبدیل شد.
یک کودک خردسال سوری که در حال فرار به امید زیستن در کشوری امن را داشت، در دریا غرق شده و موج دریا جسدش را به سواحل ترکیه رسانده بود.
 


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394 ا 23:15 نويسنده : عرفان ا
 

آنگلامرکل: کودکانمان را با خبر خواهیم ساخت که پناهجویان و آوارگان سوریه و عراق به ما پناه آوردند در حالیکه مکه به آنها نزدیکتر بود.


ننگ بر این آل سعود باد که با عملکرد خود باعث سرافکندی نام مسلمانان شده اند. اقدامان وهابی های آل سعود باعث آوارگی میلیونها مسلمان از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و... شده اند



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394 ا 23:8 نويسنده : عرفان ا
"اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا تهدیداتی را اخیرا ضد ایران مطرح کرد که سپاه پاسداران به آن پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران همواه باعث شده تا دشمنان ایران اسلامی در رفتار خود مراقب باشند که البته لفاظی های نظامی  مقامات آمریکایی موضوعی است که جمهوری اسلامی ایران در رزمایش "اقتدار ثارالله" با به نمایش گذاشتن گوشه ای از توان دفاعی خود پاسخ مقامات آمریکایی را داد. 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394 ا 23:7 نويسنده : عرفان ا

شمن را در فاصله بیشتر از ۳هزار کیلومتری رصد می کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: دشمنان را در فواصل بیش از ۳هزار کیلومتری رصد می‌کنیم و این خودکفایی در سامانه های پدافندی از رادارها گرفته تا موشک ها متبلور شده است. 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394 ا 23:6 نويسنده : عرفان ا


از آدم ها نپرسید ، چرا ناراحتند ؟!

برای اشکها و بغض هایشان ، دلیل نخواهید 
بغض های نا خواسته ...
گریه های بی اراده ...
دلیل نمی خواهد ، بهانه نمی شناسد !
یک دلِ پُر می خواهد و یک حس عجیب
که نه او می تواند توضیح دهد ،
و نه تو می توانی که درک کنی
پس بدونِ سؤال کنارش باش
همین ...

باشگاه خبرنگاران - واکنش هنرمندان و مسئولین به مرگ دلخراش کودک سوری+ تصاویر 



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394 ا 23:6 نويسنده : عرفان ا

چه زیباست این نصیحت شهدا:



ما از حلالش گذشتیم ؛


شما نمی توانید از حرامش بگذرید؟!



التماس تامل..



تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394 ا 23:4 نويسنده : عرفان ا

 

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی، نخستین سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند با نام "پیامبر اعظم(ص) رونمایی شد و به عنوان قلب یکپارچه پدافند ایران اسلامی نام گرفت.

سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش

این سامانه مهم هوشمند و کاملاً بومی با بیش از یک میلیون و 756 هزار خط برنامه به دست دانشمندان این مرز و بوم طراحی شده و برای ساخت آن 260هزار نفر ساعت کار شبانه روزی صورت گرفته است.دانشمندان کشور در رشته های پدافند، هوافضا، رادار، فرماندهی و کنترل عملیات موشکی،  مخابرات شبکه،  فیزیک، ریاضی و نرم افزار شبانه روز کار کردند تا نخستین SOC بومی جمهوری اسلامی ایران را به بهره برداری برسانند.این طرح مهم ملی و دفاعی کشور به دستور سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش و جمعی از فرماندهان پدافندی نیروهای مسلح صبح امروز (پنج شنبه) در یکی از نقاط حساس پدافند جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 شهريور 1394 ا 23:1 نويسنده : عرفان ا
 

برگزاری رزمایش واکنش سریع نیروی زمینی در سال جاری/ ارتقای پهپادهای نزاجا برای حمل تسلیحات بیشتر

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح کشور در پاسخ‌گویی به تهدیدات اظهار کرد: کلیه تحرکات در مرزهای کشور رصد شده، و متناسب با آن ظرفیت‌های دفاعی لازم ایجاد می‌شود. وی در خصوص وضعیت امنیتی مرزهای کشور نیز گفت: به‌حمدالله مرزهای غربی کشور امن هستند و در حال حاضر نیروی زمینی در حوزه مراقبت از مرزهای غربی و جنوب غربی کشور از ظرفیت‌های پهپادی به‌عنوان دست بلند خود استفاده کرده و بدین وسیله تمام منطقه را تحت کنترل دارد. فرمانده نزاجا همچنین درباره دستاوردهای جدید نزاجا در حوزه پهپاد عنوان کرد: در سال گذشته روی «پهپاد انتحاری» کار کردیم و امروز پهپادهای نزاجا هم قابلیت هدایت از زمین را داشته و علاوه بر این از سامانه خودکنترلی نیز برخوردار است؛ که می‌تواند علیه اهداف زمینی و هوایی اقدام کرده و دشمن را در سطوح مختلف مورد اصابت قرار دهد. امیر پوردستان با اشاره به ارتقای  امانه‌های پهپادی این نیرو اظهار کرد: در سال جاری کار ویژه‌ای را بر روی پهپادها انجام داده‌ایم، که موجب ارتقای دقت، برد و مداومت عملیاتی پهپادهای این نیرو شده است؛ از این‌رو هواپیماهای بدون سرنشین ما قادرند ماموریت‌های لازم را متناسب با نیاز روز نزاجا انجام دهند



تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394 ا 19:44 نويسنده : عرفان ا

راجیفی که خیلی زود اعتبار خود را از دست داد

افسران - سیاسیون خود را به خوابی زده اند اما ملت بیدار و با هوش است
مواضع معظم له در رابطه با این موضوع، صریح، شفاف و بدون تأویل در سخنرانی ها و فرمایشات ماههای اخیرشان، خصوصاً در روز بیستم فروردین، دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان، و روز عید سعید فطر اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد. لذا انتساب هر مطلبی که خارج از این چارچوب باشد، فاقد اعتبار است.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394 ا 19:43 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.